10 finanšu piramīdu pazīmes

Ad Blocker Detected

Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

Atļāvos notulkot (ar nelielām korekcijām) no krievu valodas šo rakstu. Oriģinālā to varat izlasīt šeit. Šim tam varbūt var nepiekrist, taču ieskatu sniedz. Autors Andrejs Černogorovs

1. Produkta neesamība
Tīkla mārketings galvenokārt paredz kādas konkrētas produkcijas virzīšanu tirgū. Ja organizācijai, kurai Jūs aicina pievienoties, nav nekāda produkta, tad tā ir finanšu piramīda. Vēl ir iespējams, ka par preci kalpo produkti, kuru materiālā vērtība ir niecīga vai nekāda (dažādi vaučeri vai sertifikāti).

2. Peļņa veidojas pateicoties citu cilvēku piesaistei
Ja Jūsu ienākumi veidojas no cilvēku kurus Jūs esat piesaistījis veiktajām iemaksām, tad diezgan droši, ka šī kompānija atbilst finanšu piramīdas pazīmēm.

3. Produkts ir, taču to gandrīz neviens nelieto
Šeit sākas interesantākais, parasti uz šī uzķeras nepieredzējuši cilvēki – tās ir maskētas finanšu piramīdas. Prece it kā ir, bet to izmanto labi ja 1-2% distributoru.
Visbiežās tās ir “klubu sistēmas” atlaides kaut kādu pakalpojumu izmantošanai (piemēram elitāra atpūta”, apmācības programmas kuras palīdz apgūt datorzinības, svešvalodas, jogu u.c. Pašiem produktiem varbūt arī nav nekādas slikta, (dažkārt arī nekā laba) taču, fakts, ka uzņēmums un tā partneri, kuri pozicionē sevi kā tīkla mārketinga uzņēmumu, atlīdzību saņem no piesaistīto cilvēku iemaksām, nepārliecina. Par šāda tipa organizācijām var izdarīt secinājumu, ka tā ir finanšu piramīda, ar piebildi “maksēta”. Godu tas viņai nedara un tāpēc der no tādām uzmanīties.

4. Paaugstināta “brīnumproduktu” cena
Jums piedāvā iegādāties brīnumproduktu, par kādiem 200-300ls, kurš izdziedinās no visām kaitēm. Tas ir veidots no augiem, kurus ievāc kaut kur “Zimbabves” plantācijās. Taču patiesībā tie ir augi ar zemu pašizmaksu un iegūstami tepat kaut kur tuvumā par 2ls/kg. Piemērs ir primitīvs taču atspoguļo būtību.

5. Pieraksties ātrāk – dabūsi vairāk un Tev pat nekas nebūs jādara!
Ļoti izplatīts piramīdas dalībnieku lozungs. Faktiski šeit viņi paši pasaka, pieraksties ātrāk, jo drīz tas viss sabruks. Neuzķerieties.

6. Nesaprotama izmaksu sistēma mārketinga plānā
Mārketinga plāns (sistēma pēc kura Jums vajadzētu saņemt naudu) ir grūti izprotams un samudžināts. Visbiežāk figurē “matricas”.

7. Kaut kādu īpašuma daļu iegāde
Latvijā neko tādu neesmu sastapis. Autors kā piemēru min, ka Jums pieāvā iegādāties piemēram vienu dzīvoļa kvadrātmetru, bet pēc gada saņemsiet visu dzīvokli. Taču lai to iegūtu, Jums jāpiesaista krietns cilvēku pulciņš, pateicoties kuru iemaksām Jūs varbūt arī saņemsiet šo dzīvokli.

8. Informācija par uzņēmuma vadību ir slēpta
Jums netiek nosaukta informācija par uzņēmuma vadību un īpašniekiem vai arī figurē kādi neatrodami un nepazīstami ārzemnieki. Parasti normālās tīkla mārketinga organizācijās šī informācija ir atklāta un publiski pieejama.

9. Reģistrācija beznodokļu zonas valstīs (offšoros)
(Singapūra, Šeišeļu salas, Kipra, u.c.…) Ietver sevī lielu daudzumu juridisku nianšu, lai finanšu piramīdas tomēr varētu saņemt eģistrāciju. Klasiskas un likumpaklausīgas tīkla mārketinga kompānijas parasti nereģistrējas offšoros.

10. Nebeidzama motivēšana
Nepārtrauktas tukšas runas par finansiālu neatkarību, brīvību utml. Izvairīšanās no tiešiem jautājumiem, skaļi apgalvojumi, kuriem nav seguma.
Tieši balsoties uz emocijām cilvēkus piemāna. Par motivatoriem uzstājas cilvēki ar ļoti labām oratora spējām, kuri prot iemidzināt piesardzību, tāpēc jābūt ļoti uzmanīgiem.

Tagad arī Jūs zināt finašu piramīdu galvenās pazīmes. Neļaujieties sevi pievilt.

P.s. Ja vēlaties noskaidrot, kas tad ir tīkla mārketings varat palasīt senāku rakstu šeit.

Ziņas no www.tiklamarketings.lv

***

9 Comments

  1. Anonīms
  2. Anonīms
  3. Anonīms
  4. Anonīms

Leave a Reply